Správy a aktuality

Nový vizuál a reklamná kampaň bratislavského Divadla Pavla Országha Hviezdoslava sa nepáči časti diváckej obce a vyvolal vášne. Aktivistický motív pseudobudovateľskej vitráže považujú za nevhodný a dehonestujúci slovenského básnika. Riaditeľka mestskej scény financovanej z verejných zdrojov Valéria Schulczová označila kritikov za nevzdelancov šíriacich zlobu.

Na proteste pred budovou divadla, ktorý zorganizovala Matica slovenská, sa stretli kritici aj podporovatelia kampane a zasahovala na ňom aj polícia.

Podľa Matice slovenskej vizuálna kampaň hrubo dehonestuje jej bývalého predsedu a jedného z najvýznamnejších slovenských básnikov a dramatikov Pavla Országha Hviezdoslava. Na vitráži zobrazujúcej mladých ľudí s dúhovou, ukrajinskou a antifašistickou vlajkou ich pobúrila najmä „odseknutá“ básnikova hlava, uviedli národovci v tlačovej správe zaslanej médiám.

Riaditeľka DPOH Valéria Schulczová dôrazne odmieta tvrdenia, že divadlo zrádza národné záujmy Slovenska. Podľa nej sa treba kriticky pozrieť na minulosť, pretože sa začínajú opakovať chyby.

„Grafika nezobrazuje, komu divadlo patrí. Metaforicky prináša to, aké témy sa v divadle spracovávajú a že stojíme na strane minorít, ktoré sú majoritou skutočne považované za ľudí druhej kategórie,“ uviedla Schulczová.

Šírenie nenávisti a nesolidárnosti so slabšími, utlačovanými či napadnutými, prípadne robiť z obete páchateľa, považuje za nepochopiteľné a pripisuje to aj mimoriadne polarizovanej spoločnosti.

„Považovali sme to za mimoriadne dôstojné. Ale zjavne k takejto vizualizácii treba určité vzdelanie, ktoré u niektorých absentuje alebo je zatienené negáciou a zlobou,“ podotkla riaditeľka bratislavského divadla.

— Matica slovenskáSITA

www.martinus.sk


POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY