Správy a aktuality

V bratislavskej kaviarni kníhkupeckej siete Panta Rhei obsluhuje zákazníkov robot, servírka Bella. Pracuje v prevádzke Café Dias v nákupnom centre Bory Mall. Hosťom vie priniesť ich objednávku a vyzve ich, aby si ju prebrali, takisto ich upozorní, ak sa mu postavia do cesty, keď smeruje k stolom.

Robot značky BellaBot využivajúci umelú inteligenciu vzhľadom pripomína kreslenú postavičku známej mačky.

„Naším cieľom bolo priniesť do kaviarní Cafe Dias najmodernejšiu technológiu a tiež nový zážitok pre našich zákazníkov. Navyše je to práve literatúra a klasický román Karla Čapka R.U.R, ktorý dal svetu slovo robot. Takže kruh sa symbolicky uzavrel,“ uviedol generálny riaditeľ siete Panta Rhei Michal Rajter.

Robotov ako čašníkov skúšajú po celom svete. Tento fenomén ešte viac urýchlila pandémia. „Jeden z hlavných dôvodov, prečo sme sa začali zaoberať touto inováciu, je fakt, že na pracovné ponuky na pozíciu čašník reaguje čím ďalej menej ľudí. Reálne máme problém obsadiť tieto voľné pracovné pozície,“ vysvetlil Rajter.

Podľa šéfa Panta Rhei sa však netreba obávať, že by roboti úplne nahradili personál. „Ľudský faktor naďalej zostáva prioritou v našich kaviarňach. Baristi aj čašníci sú aj naďalej tí najdôležitejší v našich kaviarňach. BellaBot je len ich pomocníkom, ktorý bude mať v gastrobiznise svoje miesto, ale ľudský prvok nenahradí.“

„Za prvých pár dní, čo robot Bella u nás pracuje, môžeme potvrdiť, že zákazníci sa z neho veľmi tešia. Robot je vtipný, vníma prostredie a dokáže v istých hraniciach komunikovať so zákazníkom, čo im vždy vyčarí úsmev na tvári,“ dodáva riaditeľka kaviarní Café Dias Alexandra Čarády.

— Lithub PressPanta Rhei

www.martinus.sk


POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY