Správy a aktuality

Nezaujímavú knihu muži odložia v priemere po päťdesiatej strane. Vyplýva to z analýzy literárnych vedcov, ktorú zverejnila britská Audience Agency. Obsah ich teda musí zaujať čo najskôr, inak knihe nedajú šancu.

Oveľa väčší priestor dávajú spisovateľom čitateľky. Tie totiž knihu vydržia čítať v priemere až do stej stránky, než sa utvrdia o tom, že ju nemá zmysel čítať ďalej.

Charitatívna organizácia Audience Agency chce zverejnenými údajmi pomôcť začínajúcim autorom. Radí im preto, aby sa v knihách určených aj mužom, snažili čitateľa zaujať hneď na prvých stránkach. Naopak ženské romány môžu byť aj v úvode napísané rozvláčnejšie, a to aj na niekoľkých desiatkach stránok.

Prieskumu okrem toho jednoznačne potvrdil, že hoci sa vydavatelia pred rokmi báli nástupu elektronických kníh, trh s tými tlačenými digitalizácia nijako negatívne nepoznačila.

Ľudia využívajú e-knihy na cestách a oslovujú skôr špecifických čitateľov alebo úplne novú čitateľskú skupinu. Tú tvoria často ľudia, ktorí si doteraz knihy veľmi nekupovali, ani nečítali. Vášniví čitatelia dávajú stále prednosť papieru. Vnímajú ho ako príjemnejší pre oči a praktickejší pri listovaní v už prečítaných kapitolách.

Čiateľský vkus, podľa publikovanej analýzy, ovplyvňujú do značnej miery masové médiá. A to v pozitívnom i negatívnom zmysle.

— The Audience AgencyDaily Mail

www.martinus.sk


POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY