Najväčšej kníhkupeckej sieti Martinus sa po tretí raz za sebou podarilo obhájiť pozíciu najobľúbenejšej značky Slovákov. Druhú priečku obsadil predajca nábytku Ikea, tretie miesto patrí predajcovi kávy, módy a doplnkov Tchibo. Vyplynulo to z novej štúdie zákazníckej skúsenosti spoločnosti KPMG Slovensko.
V porovnaní s inými krajinami ide o skutočnú raritu, keď si prvenstvo na trhu dlhodobo drží práve kníhkupectvo. Martinus majú zákazníci ešte radšej ako vlani. Až 68 zo 100 opýtaných ľudí bolo ambasádorom značky.
Kníhkupectvo PantaRhei, ktoré sa pred rokom umiestnilo hneď Martinusom, kleslo až na štvrté miesto. Do TOP 10 sa podarilo prebojovať aj nováčikovi v rebríčku – sieti výdajných miest, spoločnosti Zásielkovňa.
Rok 2020 bol z pohľadu zákazníckej skúsenosti jednoznačne ovplyvnený pandémiou. Tá priniesla niekoľko nových trendov. Digitálne kanály sa v uplynulom roku stali kriticky dôležitými a zostanú takými aj v budúcnosti. Online nakupovanie, doručovanie domov či bezkontaktné platby sa stali bežnou súčasťou našich životov.
„Kamenné kníhkupectvá sme proaktívne uzatvorili ešte pred platnosťou nariadení, aby sme ochránili zdravie našich kolegov a zákazníkov. Spustili sme tiež projekt Vydavateľský tringelt, prostredníctvom ktorého mohli zákazníci podporiť vybrané vydavateľstvá,“ približil niektoré z opatrení, ktorými Martinus reagoval na pandémiu, jeho marketingový manažér Juraj Šlesar.
„Zákazníci sa v roku 2020 pod vplyvom pandémie veľmi zmenili. Sú technicky zdatnejší, očakávajú vyššiu hodnotu za svoje peniaze a majú väčšie nároky na bezpečnosť pri nakupovaní, či v kamenných predajniach alebo online,“ dodáva Peter Rado, senior manažér KPMG na Slovensku.
Prieskum zákazníckej skúsenosti na Slovensku 2020 pripravila spoločnosť KPMG Nunwood, celosvetovo najväčší think-tank na zákaznícku skúsenosť. Hodnotí značky sveta a zostavuje rebríček najobľúbenejších spoločností.
Zber dát sa uskutočnil v druhom a treťom kvartáli roku 2020. Svoju skúsenosť so 118 značkami v 9 sektoroch vyjadrilo viac ako 2 500 respondentov zo Slovenska.
POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY
- Knihu, ktorá pobúrila poslanca Romana Michelka, vydalo jeho vlastné vydavateľstvo
- Českou knihou roka sa stala literárna prvotina Hella rusistky Aleny Machoninovej
- Netflix tento rok uvedie seriálovú adaptáciu Márquezovho románu Sto rokov samoty
- Porota tohtoročnej ceny Anasoft litera zverejnila desiatku nominovaných titulov
- Novým šéfom slovenskej siete kníhkupectiev Panta Rhei sa stal Martin Hromkovič
- Laureátom Ceny Európskej únie za literatúru sa stal dánsky autor Theis Ørntoft
- Britský premiér Rishi Sunak verejne podporil spisovateľku Joanne Rowlingovú
- Tohtoročnú Cenu Dominika Tatarku získal slovenský literárny vedec Marián Andričík
- Na pulty svetových kníhkupectiev prichádza posledný román Gabriela Garcíu Márqueza
- Vydavateľstvo Artis Omnis spustilo kampaň na podporu vydania komiksu Nukleus
- Rusko označilo spisovateľku a scenáristku Ľudmilu Ulickú za zahraničnú agentku
- Vo veku 88 rokov zomrel slovenský básnik, prozaik a scenárista Ján Navrátil