Správy a aktuality

Najväčšej kníhkupeckej sieti Martinus sa po tretí raz za sebou podarilo obhájiť pozíciu najobľúbenejšej značky Slovákov. Druhú priečku obsadil predajca nábytku Ikea, tretie miesto patrí predajcovi kávy, módy a doplnkov Tchibo. Vyplynulo to z novej štúdie zákazníckej skúsenosti spoločnosti KPMG Slovensko.

V porovnaní s inými krajinami ide o skutočnú raritu, keď si prvenstvo na trhu dlhodobo drží práve kníhkupectvo. Martinus majú zákazníci ešte radšej ako vlani. Až 68 zo 100 opýtaných ľudí bolo ambasádorom značky.

Kníhkupectvo PantaRhei, ktoré sa pred rokom umiestnilo hneď Martinusom, kleslo až na štvrté miesto. Do TOP 10 sa podarilo prebojovať aj nováčikovi v rebríčku – sieti výdajných miest, spoločnosti Zásielkovňa.

Rok 2020 bol z pohľadu zákazníckej skúsenosti jednoznačne ovplyvnený pandémiou. Tá priniesla niekoľko nových trendov. Digitálne kanály sa v uplynulom roku stali kriticky dôležitými a zostanú takými aj v budúcnosti. Online nakupovanie, doručovanie domov či bezkontaktné platby sa stali bežnou súčasťou našich životov.

„Kamenné kníhkupectvá sme proaktívne uzatvorili ešte pred platnosťou nariadení, aby sme ochránili zdravie našich kolegov a zákazníkov. Spustili sme tiež projekt Vydavateľský tringelt, prostredníctvom ktorého mohli zákazníci podporiť vybrané vydavateľstvá,“ približil niektoré z opatrení, ktorými Martinus reagoval na pandémiu, jeho marketingový manažér Juraj Šlesar.

„Zákazníci sa v roku 2020 pod vplyvom pandémie veľmi zmenili. Sú technicky zdatnejší, očakávajú vyššiu hodnotu za svoje peniaze a majú väčšie nároky na bezpečnosť pri nakupovaní, či v kamenných predajniach alebo online,“ dodáva Peter Rado, senior manažér KPMG na Slovensku.

Prieskum zákazníckej skúsenosti na Slovensku 2020 pripravila spoločnosť KPMG Nunwood, celosvetovo najväčší think-tank na zákaznícku skúsenosť. Hodnotí značky sveta a zostavuje rebríček najobľúbenejších spoločností.

Zber dát sa uskutočnil v druhom a treťom kvartáli roku 2020. Svoju skúsenosť so 118 značkami v 9 sektoroch vyjadrilo viac ako 2 500 respondentov zo Slovenska.

— KPMG Slovensko

www.martinus.sk


POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY