Správy a aktuality

Podľa nového prieskumu je na Slovensku najobľúbenejšou značkou kníhkupecká sieť Martinus, druhú pozíciu obsadila sieť Panta Rhei. V prvej päťke sa ešte umiestnili Yves Rocher, Lidl a RegioJet.

Prieskum zákazníckej skúsenosti spoločnosti KPMG Nunwood je štúdia o skúsenostiach slovenských zákazníkov so značkami, ktorých sú klientmi. Výpovede 2 800 respondentov sa hodnotili metodikou šiestich pilierov.

Kníhkupectvo Martinus tento rok dosiahlo najvyššie skóre v každom zo šiestich skúmaných pilierov. Viac ako polovica respondentov, ktorí navštívili Martinus, sú jeho promotérmi. Znamená to, že firmu naozaj chvália a odporučili by ju známym.

„Do vecí, ktoré robíme, dávame kus martinusáctva. Často sa snažíme nad rámec vyžadovaných alebo zaužívaných postupov, len aby sme vyhoveli želaniam našich zákazníkov. Ich radosť nám potvrdí, keď to robíme dobre,“ hovorí Juraj Šlesar, marketingový manažér Martinusu.

Celková zákaznícka skúsenosť na Slovensku sa oproti predchádzajúcemu roku mierne zlepšila. Medzi jednotlivými sektormi sa na prvé miesto dostalo odvetvie zábavy a voľného času. Do top 10 sa prepracovali napríklad značky NetflixCinemax.

Z výsledkov štúdie KPMG vyplynulo, že Slovenskí zákazníci sa chcú jednoducho cítiť dobre. Bez ohľadu na sektor hľadajú ľudskosť, pamätajú si základné hodnoty – abstraktné, nemateriálne, emocionálne. Potrebujú vnímať, že značka sa zaujíma práve o nich a môžu jej veriť.

„Špičková zákaznícka skúsenosť priťahuje spokojných a verných zákazníkov, prináša ekonomický rast spoločnosti a stáva sa kľúčovou pri odlíšení sa od konkurencie,“ uzatvára Karin Nemčeková, manažérka spoločnosti KPMG.

— KPMG Nunwood

www.martinus.sk


POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY