Šéfovia deviatich európskych tlačových agentúr požadujú od internetových gigantov aby vrátili časť z ich príjmov naspäť do médií, ktoré vytvárajú obsah. Pripomínajú, že spoločnostiam ako je Facebook či Google stúpajú zisky na úkor tradičných médií predovšetkým v dôsledku prílivu reklamy. Je to vďaka bezplatných informáciám, ktoré si na nich spotrebitelia vyhľadávajú.
Pod vyhlásením je podpísaná francúzska agentúra AFP, nemecká DPA, britská Press Association, španielska EFE, talianska ANSA, švédska TT, belgická Belga, rakúska APA a holandská ANP.
„Ak nebude na trhu obnovená rovnováha, spravodajské média budú ďalej miznúť,“ tvrdia agentúry.
POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY
- Britskú literárnu Bookerovu cenu získala anglická spisovateľka Samantha Harveyová
- Francúzsku literárnu Goncourtovu cenu získal alžírsky spisovateľ Kámel Daúd
- Na trnavský Ypsalon zavíta aj britsko-írsky autor a literárny kritik Seán Hewitt
- Cenu Mateja Hrebendu si pražskom Slovenskom dome prevzal Jozef Banáš
- Novým prezidentom slovenského PEN klubu sa stal básnik a esejista Vladimír Skalský
- Vo veku 80 rokov zomrela slovenská teatrologička a prekladateľka Soňa Šimková
- Tohtoročnou laureátkou ceny Anasoft litera sa stala slovenská autorka Ivana Gibová
- Nobelovu cenu za literatúru získala juhokórejská spisovateľka Kang Hanová
- Inštitút Ladislava Hanusa organizuje esejistickú súťaž svätého Tomáša Morusa
- Súčasná slovenská lyrika v podaní štvorice autorov zaznie v berlínskom Dome poézie
- Riaditeľka Slovenského národného divadla zrušila predstavenie festivalu Drama Queer
- Laureátkou ceny za poéziu Zlatá vlna 2024 sa stala slovenská poetka Mila Haugová