Správy a aktuality

Najväčšia internetová kníhkupecká sieť v krajine Martinus sa už po štvrtýkrát za sebou stala najobľúbenejšou značkou na Slovensku. Hneď za ňou na druhom mieste sa umiestnila sieť kníhkupectiev Panta Rhei. Vyplynulo to z novej štúdie zákazníckej skúsenosti, ktorú zrealizovala spoločnosť KPMG na Slovensku.

Tretie miesto patrí drogérii DM drogerie markt. Do top desiatky sa podarilo prebojovať aj nováčikovi v rebríčku, sieti lekární Dr. Max.

„Pretrvávajúca pandémia, uprednostňovanie internetového nákupu, zmena potrieb a očakávaní zákazníka, či vývoj technológií zasahujú všetky firmy na trhu,“ konštatoval senior manažér KPMG Peter Rado. Boj o zákazníka vyhrávajú aj tí, ktorí vedú svojich zamestnancov v empatii k spotrebiteľom a vedia riešiť problémy takmer hneď.

„Zákazníkov sme spájali s knihami vždy, keď na to mali chuť. Počas Vianoc sme spustili Vianočného pomocníka, ktorý im aspoň čiastočne nahrádzal osobné stretnutia s kníhkupcami,“ uviedol marketingový manažér Martinusu Juraj Šlesar s tým, že na začiatku pandémie skúšali aj videohovory, ukázalo sa však, že Slováci viac preferujú písomný online kontakt

Z prieskumu KPMG vyplýva, že cesta k spokojným zákazníkom vedie práve cez zavádzanie technologických inovácií, čo zjednodušujú a zrýchľujú interakcie so zákazníkom, ďalej cez dokonale prepojený online a offline priestor a ľudský prístup zamestnancov. Boj o zákazníka vyhrávajú tí, ktorí vzdelávajú svojich zamestnancov v empatii k spotrebiteľom a vedia riešiť problémy takmer hneď.

Prieskum zákazníckej skúsenosti na Slovensku 2021 pripravila spoločnosť KPMG, ktorého Customer Experience Excellence Center je celosvetovo najväčší think-tank na zákaznícku skúsenosť. Každoročne hodnotí najlepšie značky sveta a zostavuje rebríček zákaznícky najobľúbenejších spoločností.

Zber dát sa uskutočnil v roku 2021 a svoju skúsenosť so 105 značkami v 9 sektoroch vyjadrilo viac ako 2 500 respondentov z celého Slovenska.

— KPMGLithub Press

www.martinus.sk


POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY