Správy a aktuality

Slovenské online obchody zažívajú nákupný boom, internetové kníhkupectvá však zvýšený záujem nezaznamenali, uvádza ekonomický server Denník E. Ľudia skôr nakupujú trvanlivé potraviny, detskú výživu, dezinfekčné prostriedky, kancelárske potreby a príslušenstvo potrebné na home office.

Knihy sa v čase protivírusových obmedzení veľmi nenakupujú. „Zatiaľ nedošlo ani k žiadnemu posunu v predajnosti medzi jednotlivými kategóriami kníh, predávame rovnaké typy ako pred uzavretím Slovenska,“ uviedol riaditeľ eshopu Martinusu Martin Štrba.

Vydavateľstvo Absynt taktiež nepociťuje nárast objednávok. „Tematika ochorení nie je nijako silnejšia,“ konštatovala Nina Rybárová zo žilinského vydavateľstva. Ľudia však o čosi viac siahajú po témach týkajúcich sa katastrof, ako je napríklad Černobyľ alebo príbeh o vražednom útoku Andersa Breivika.

V niektorých segmentoch však internetový predaj dosahuje predvianočné objemy. Dobre sa predávajú aj mrazničky, domáce pekárničky, šijacie stroje a čističky vzduchu. „Obrat pri medziročnom porovnaní stúpol aj v Česku, aj na Slovensku o viac než 70 percent,“ potvrdila hovorkyňa Alzy Patrícia Šedivá. Pre porovnanie, v Maďarsku dopyt vzrástol o viac než sto percent, v Rakúsku cez 300 percent.

Obchody posilňujú personál a dopĺňajú sklady. Vodiči, rozvážajúci tovar, používajú ochranné rúška. Autá, telefóny a platobné terminály sa pravidelne dezinfikujú. Pobočky zaviedli ochranné fólie pri výdaji tovaru.

„Extrémny záujem ľudí zvládame, skladové priestory aj predobjednávky máme a riešime to s dodávateľmi každý deň,“ potvrdila hovorkyňa internetového obchod Mall.sk Pavla Hobíková.

— Denník E

www.martinus.sk


POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY