Správy a aktuality

Americký internetový predajca Amazon je podľa tohtoročného rebríčka britskej poradenskej spoločnosti Brand Finance najhodnotnejšou značkou na svete. Hodnota jeho značky sa medziročne zvýšila o 17,5 percenta a v súčasnosti dosahuje takmer 221 miliárd amerických dolárov.

Značka spoločnosti, ktorú pred 25 rokmi založil Jeff Bezos ako online kníhkupectvo, je cenená o vyše 60 miliárd dolárov viac než Google, ktorý je na druhom mieste, a je aj o vyše 60 miliárd väčšia v porovnaní s hodnotu firmy Apple, ktorá v rebríčku zaujala tretiu pozíciu.

Aj štvrtá najhodnotnejšia značka patrí americkej firme, a to Microsoftu, a prvú päticu uzatvára juhokórejský Samsung.

V prvej desiatke najhodnotnejších značiek sa okrem amerických firiem Facebook (7. pozícia)Walmart (8. pozícia) umiestnili aj tri čínske spoločnosti, a to banka ICBC (6. pozícia), poisťovňa Ping An (9. pozícia) a technologická spoločnosť Huawei (10. pozícia).

Najhodnotnejšou európskou značkou je podľa tohtoročného rebríčka Brand Finance automobilka Mercedes-Benz, ktorá sa s hodnotou 65,041 miliárd dolárov umiestnila na 11. mieste. Medzi európskymi firmami, ktoré sa dostali medzi 50 najhodnotnejších značiek sveta, dominujú nemecké spoločnosti.

— Brand Finance

www.martinus.sk


POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY