Správy a aktuality

V minulom roku stúpli predaje básnických zbierok vo Veľkej Británii až na sumu 12 miliónov libier (13,6 milióna eur). Mladí ľudia v nich hľadajú kľúč k pochopeniu súčasného sveta.

Štatistické údaje poskytla agentúra Nielsen BookScan, ktorá tiež zistila, že dve tretiny z predajov majú na svedomí čitatelia mladší ako 34 rokov, 41 % tvoria ľudia medzi 13. a 22. rokom, pričom najväčšími konzumentmi sú ženy a mladé dievčatá.

„Poézia rezonuje v ľuďoch, ktorí hľadajú porozumenie. Je to skvelý nástroj, ako preskúmať komplexné, zložité emócie a neistotu,“ vysvetľuje Andre Breedt z agentúry Nielsen a dodáva, že ľudia sa k poézii obracajú hlavne v časoch politického a spoločenského napätia.


Rozmachu popularity poézie určite napomáhajú aj sociálne siete, ktoré sú pre stručné, ale komplexné vyjadrenie básní ideálne. Poézia sa dobre zdieľa, rezonuje aj prostednícvom displejov smartfonov, čo sa ukázalo napríklad pri veršoch This is The Place, ktoré napísal manchesterský rodák Tony Walsh tesne po teroristickom útoku na Manchester Arenu v máji 2017.

„Slová, ktoré sa šírilí v čase tejto národnej tragédie, neboli slová politikov, ale básnikov,“ konštatuje Susannah Herbertová, riaditeľka Forward Arts Foundation a National Poetry Day, „skoro všetko, čo povie politik, človek tak ľahko zabudne. Je tu hlad po komplexnejších a zapamätateľnejších formách jazyka.“

Predajom poézie, ktoré v Británii stúpajú už niekoľko rokov po sebe, vlani dominovala instagramová poétka Rupi Kaur, ale aj knihy od Leonarda Cohena, Seamusa Heaneyho, Carol Ann Duffyovej či Homéra.

— The Guardian

www.martinus.sk


POZRITE SI ĎALŠIE SPRÁVY